Proč učíme ve skupinách do 4 studentů?

Proč právě číslo 4. Toto číslo vychází z podstaty člověka a troufám si tvrdit, že už i toto číslo bylo vynásobeno dvěma.

V naší jazykové škole se snažíme zprostředkovávat kvalitní jazykové vzdělávání nejen pro firmy, ale i pro veřejnost. Z pohledu ceny je nám jedno, kolik bude mít skupina lidí. Držíme nízkou provozní hodnotu, abychom mohli realizovat více kurzů a udrželi si naše proškolené lektory vytížené a v dlouhodobé spolupráci. Že tato vzdělávací strategie funguje dokazují dlouhodobě britské soukromé vzdělávací systémy.

Klasická situace před začátkem kurzu ve velké skupině: Studenti jsou do kurzu motivování (nemalou měrou i zaměstnavatelem, jež vynaloží prostředky, které v oblasti Human Resources nebývají bezvýznamné). Studenti dostanou perfektního lektora – rodilého mluvčího, který mluví taktéž bravurně česky, je metodicky dobře vybavený a zábavný. První představovací hodina je zpravidla velice zaujme, ale během několika lekcí, když pomine prvotní nadšení, dochází u studentů ke zklamání. Mají pocit ztraceného času, pracovní a rodinné povinnosti se zdají důležitější a jejich motivace se tak přibližuje nule. Tento pocit pramení z nedostatku komunikace ve skupině mezi lektorem a studenty (vzpomeňte si sami na svá studentská léta ve skupině o patnácti lidech).

Je-li na počátku kurzu ještě postaven před studenty problém v podobě jiného grafického zápisu, se kterým se musí nutně seznámit (arabština, ruština, hebrejština aj.), ten odpor ke kurzu se násobí, protože lektor nemá čas se věnovat individuálním jazykovým potřebám svých studentů. Nicméně když v rámci lekce nejsou jejich osobní schopnosti rozvíjeny, a není znatelný pokrok, jejich motivace upadá. Ve skupině o čtyř studentech má lektor dokonalý přehled, co se kolem něj děje a může tak lépe určovat směřování jazykového kurzu.

V projektech, které jsou hrazené EU je ještě daleko patrnější potřeba i možnost realizovat kurzy v malých skupinách. Enormní nároky na odbornost, které zadavatel klade, nás nutí k tomu realizovat jazykovou výuku v malých skupinách, abychom mohli důsledně pozorovat, jak studenti individuálně na podněty lektora reagují. A proto – nechtějte po nás, abychom Vás v jazykových kurzech trápili!

img
On-line poptávka

Přihlašte se k odběru novinek z našeho blogu

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookies. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s našim používáním souborů cookies. Souhlasím